آغاز پخش سریال کرهای «سایمدانگ» از فردا
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۳۷۱۴
پخش سریال تلویزیونی «سایمدانگ» با بازی یانگوم از فردا پنجشنبه ۵ بهمن ماه توسط تلویزیون تعاملی تیوا آغاز میشود.
به گزارش مشرق - نشست خبری مجموعه کرهای «سایمدانگ» با حضور عوامل شبکه تیوا شامل مهدی داوری (رییس هیات مدیره)، محمد بزرگی (مدیرعامل) و مجید صحاف (از اعضای هیات مدیره) برگزار شد.
مهدی داوری در ابتدای این نشست گفت: مجموعه «سایمدانگ» در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقهای پخش خود را از روز پنجشنبه آغاز میکند و بصورت هفتگی پخش میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
داوری اضافه کرد: این مجموعه اولین سریالی است که به صورت اختصاصی توسط شبکه تلویزیونی تیوا خریداری شده و از فردا پخش خواهد شد.
وی درباره شبکه تعاملی تیوا که پخش سریال «سایمدانگ» را بر عهده دارد، توضیح داد: پس از اینکه شرایط مجوز راهاندازی مهیا شد سال گذشته صداوسیما در مناقصهای که برگزار کرد پنج شبکه خصوصی را مجوز داد تا فعالیتهای خود را در راستای تولید و پخش برنامههای مختلف برای مخاطبان ارائه دهند در این راستا این شبکه به صورت ارائه برنامههای تلویزیونی در بستر اینترنت از سال گذشته راهاندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی دربارهی خرید مجموعه «سایمدانگ» اظهار کرد: تیوا پخش سریالی کرهای را در دستور کار خود قرار داده است و قرار است در آینده سریالهای خارجی دیگری را هم در معرض دید مردم قرار بدهیم اما یکی از علتهای انتخابمان برای این سریال، گرایش مردم ایران به سریالهای کرهای است. در آینده سریالهای جذابی را در تیوا پخش میکنیم که قرار است آنها را هم به مجموعه اضافه کنیم.
داوری در ارتباط با انتخاب این مجموعه کرهای توضیح داد: سیاست ما بر این بوده است که حق کپی رایت را رعایت کنیم، در حال حاضر حق کپیرایت با ماست و اگر تلویزیون هم برای پخش این سریال پیشنهادی داشته باشد مذاکراتی را هم با آنها شروع میکنیم. در قراردادی که لحاظ شده است شرایط به گونهای است که شرایط در شبکه تیوا بازتر است.
داوری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در بین تلویزیونهای خصوصی تیوا اولین شبکهای است که کاملا خصوصی است، درباره اینکه آیا در آینده برای این شبکه تولید برنامه هم خواهند داشت، اظهار کرد: در استراتژیهای میان مدت ما تولید محتوا مورد تأکید بوده است. سیاست ما در وهله اول این است که آن بخش از جامعه که محتوایی دارند اما محتوای آنها دیده نمیشود به سراغ آنها برویم و پس از آن به مقتضای رفتار مشتری سراغ تولید محتوا میرویم. در حال حاضر نگاه ما ایجاد بستر و خرید کپیرایت است اما در آینده وارد تولید محتوا خواهیم شد.
او سپس درباره ویژگی شبکه خصوصی تیوا و آیپیتیوی اظهار کرد: یکی از تفاوتهای شبکههای IPTV و VOD، وجود شبکههای خطی است. شبکههای رادیو تلویزیون خودمان میتواند نمونههای خوبی برای شبکههای خطی باشد. زمانی که این شبکههای خطی به راه بیفتند شبکههای خصوصی مثل تیوا به راحتی میتوانند برنامههای پرمخاطب رادیو و تلویزیون خودمان را به شکل خطی به نمایش دربیاورند. حسنی که IPTV دارد این است که در حین پخش برنامههای زنده تلویزیون که دیگر نمیتوان این برنامهها را به عقب برگرداند این شبکهها این اجازه را میدهند که برنامه به عقب برگردانده شود.
داوری در ادامه درباره تعامل با دوبلورهای باسابقه که در مجموعه «سایمدانگ» حضور دارند نیز اظهار کرد: برای دوبله این سریال تعامل خوبی با دوبلورهای مطرحی که تمایل به همکاری با شبکههای خصوصی نداشتند، داشتیم و به عقیده من این مجموعه و در ادامه مجموعههای دیگر در شبکههای خصوصی بازار خوبی هم میتوانند برای دوبلورها و کسانی که علاقهمند به دوبله هستند، باشد.
تهیهکننده «عرق سرد» را برای جشنواره فجر امسال شرکت میدهد، درباره پوشش برنامههای جشنواره در شبکه تیوا نیز اظهار کرد: سال گذشته ما جشنواره فجر را پوشش دادیم اما امسال جشنواره فجر کمی غیرمتمرکز است و این غیرمتمرکز شدن مشکل ایجاد میکند. اما سعی میکنیم شرایطش را در موقعیتهای دیگر فراهم کنیم.
بزرگی: احتمال حضور یانگوم در افتتاحیه سریال «سایدانگ»
در ادامه محمد بزرگی، مدیرعامل شبکه تیوا گفت: تلویزیونهای اینترنتی بیش از یک دهه است که راهاندازی شدهاند اما یکی از موانعی که ما با آن مواجه بودیم فرهنگسازی مردم برای استفاده از محتوا در این بستر است. اینکه مردم بدانند از این به بعد سریالها را هر زمان در هر کجا میتوانند ببینند اتفاقی است که در این بستر فراهم شده اما نیاز به فرهنگسازی دارد.
وی درباره مجموعه کرهای «سایمدانگ» نیز مطرح کرد: سریال «سایمدانگ» محصول سال ۲۰۱۶ کره است. هنرپیشه اصلی این سریال بازیگر نقش یانگوم است که بیش از یک دهه است از بازیگری به دور بوده است و سریال «جواهری در قصر» آخرین بازی او در ۱۰ سال گذشته قبل از سریال «سایمدانگ» است. او علت دوریاش از عرصه بازیگری را حفظ بنیان خانواده عنوان کرده بود.
بزرگی اضافه کرد: این سریال همزمان با ما از شبکه نتفلیکس هم قرار است پخش شود، سریالی که در دو زمان سنتی و مدرن اتفاق میافتد و زندگی عاشقانه و پرشور یک هنرمند کرهای به نام «سایمدانگ» است که نقاش معروف کرهای است. بزرگی درباره علت انتخاب این سریال برای دوبله نیز اظهار کرد: انتخاب این سریال به دلیل علاقه مردم ایران به سریالهای کرهای است. وقتی رفتار مشتریها را نگاه میکنیم میبینیم که سریال کرهای در صدر محتواهای ما است.
وی از حضور بازیگر نقش یانگوم برای افتتاح این مجموعه خبر داد اما در عین حال گفت: از ایشان دعوت کرده بودیم که برای افتتاحیه سریال حضور داشته باشند اما ایشان با کمال احترام عذرخواهی کرد و توضیح داد که به دلیل اینکه سفیر المپیک زمستانی است، نمیتواند در این افتتاحیه حضور یابد.
بزرگی تصریح کرد: یکی از معانی راهاندازی شبکه خصوصی به چابک بودن آن برمیگردد؛ یعنی اینکه یک شبکه خصوصی باید در تصمیمگیری، نظارت و واکنشها چابکی داشته باشد. سلیقههای مخاطبان برایمان مهم باشد و هم چنین نسبت به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان دهیم. رسانه ملی همان گونه که از اسمش پیداست برای عموم مردم طراحی شده است. شرکتهای خصوصی مثل تیوا میتوانند به عنوان نیش مارکتی برای کسانی باشند که تلویزیون کمتر به نیاز آنها توجه میکند.
صحاف: پخش سریالهای تیوا براساس سلیقه مخاطب
در بخش دیگری از این نشست مجید صحاف درباره میزان استقبال مخاطبان از مجموعههای کرهای اظهار کرد: انتخاب این سریال و یا هر اتفاق دیگری که در تیوا میافتد بر اساس سلیقه مخاطب است، چه از لحاظ تولید محتوا و چه انتخاب مخاطب و درخواستی که داشته است. سلیقه مخاطب برای مجموعههایی مثل ما مهم است چرا که مخاطب با انتخاب خودش سراغ این محتوا میآید و انتظار ویژهای نسبت به این مجموعه و آثارش دارد و باید بتواند مخاطب را راضی نگه دارد.
او درباره معیار ممیزیها در شبکههای خصوصی، گفت: این ممیزیها کاملا بر اساس قوانین جاری در سازمان صداوسیما است. یک تعامل حرفهای و مطلوب و هماهنگی کامل بین ما و سازمان صداوسیما در این زمینه وجود دارد اما فضا برای محتوای برنامههای این شبکه نسبت به تلویزیون بازتر است. رعایت کپیرایت، اجازه انتشار و بارگذاری هم یکی از اصول اصلی این مجموعه محسوب میشود.
ارسال به تلگراممنبع: مشرق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت سمیرا حسنپور از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت میکند
آفتابنیوز :
سیمرا حسن پور البته پیش از این هم در سریالهای شبکه نمایش خانگی مثل جیران حسن فتحی و رئالیتیشوی شبهای مافیا حضور داشته است. حالا هم در حال بازی در سریال گردنزنی به کارگردانی سامان سالور، همسرش، است که تصویربرداریاش احتمالا تا مرداد ماه به طول میانجامد. با او در باره حضور در شبکه نمایش خانگی و سریال جدیدش صحبت کردیم:
در چند سال گذشته چندین همکاری با شبکه نمایش خانگی داشتهاید. از تجربه این سریالها بگویید. چه تفاوتهایی با تلویزیون وجود دارد؟
حتما تفاوت دارد. ممیزیهای کمتری هست و دستمان برای طرح مسائل مختلف بازتر است. من سر سریال جیران بودم و دو تا هم رئالیتی شو داشتم.
با توجه به این بازخوردها فکر میکنید مخاطبان تلویزیون بیشتر است یا شبکه نمایش خانگی؟
تلویزیون پیش از این بینندههای بیشتری داشت. رسانهای است که رایگان در اختیار همه است و همه میتوانند ببینند. به همین دلیل هم پیش از این بینندگان بیشتری داشت. اما مدتی است تعداد تماشاگرانش کمتر شده است. امیدوارم به روال سابق برگردد و باز هم همان تعداد بیننده را داشته باشد. برای این که جایگاه دیگری دارد. شما نمیتوانید مثلا سریال پایتخت را با هیچ سریال دیگری مقایسه کنید. چه اشکالی داشت که تلویزیون اینقدر پربیننده بود؟ شبکه نمایش خانگی یک مقدار مخاطبان خاصتری دارد که قشر متوسط رو به بالا هستند.
احتمالا یکی از دلایلش همان مبلغ اشتراکی است که باید پرداخت کنند.
دقیقا. تصور من همین است. کسانی که در شهرستانهای کوچک هستند یا از نظر مالی ضعیفند، به این پلتفرمها دسترسی ندارند. با این وجود بینندگان خودش را دارد که تعدادشان کم هم نیست.
اصولا رسانه برایتان مهم است؟ یعنی برایتان فرق میکند که در تئاتر باشید یا سینما یا تلویزیون؟
من از اول هم عاشق پرده نقرهای سینما بودم.
علیرغم این که کارتان را با تئاتر شروع کردید.
بله. من خیلی اتفاقی با تئاتر شروع کردم. من از اول سینما را دوست داشتم، ولی در دانشگاه تئاتر خواندم. برای نمایش مصائب استاد نوید ماکان کار آقای بیضایی برای ایشان تست دادم و پذیرفته شدم و کار کردم. ولی بعد سمت تصویر رفتم. تئاتر هم البته بسیار جذاب است، ولی من سینما را ترجیح میدهم.
از برنامه اسکار صحبت کنیم. چطور تجربهای بود؟
من اصولا در این برنامهها شرکت نمیکنم. ولی چون این کار آقای مدیری بود، رفتم. تجربه جذابی بود و ژ ژ صحنههایش در شبکههای اجتماعی پربازدید شد. سر صحنه هم خیلی خندیدیم و خوش گذشت. مدتها بود انقدر نخندیده بودم. نعیمه نظام دوست واقعا دوست داشتنی است و باعث شد بخندیم. اصلا فضای خوبی سر تصویربرداری وجود داشت. خود آقای مدیری و بقیه کسانی با آنها هم گروه بودم مثل بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی هم بسیار عالی بودند. نظرم نسبت به این برنامهها اصلا عوض شد.
این دومین همکاری شما با مهران مدیری است و پیش از این ساعت ۶ عصر را با او کار کرده بودید. کار با او چطور است؟
آقای مدیری آدم را بدعادت میکند. انقدر کار با او جذاب است که دیگر نمیخواهید بعد از آن سر کار دیگری بروید. چون شرایط کار خیلی انسانی و درست است.
این شرایط درست که میگویید، چیست؟
از نظر زمان کار خیلی خوب است به عوامل اهمیت میدهد. یعنی زمانبندی طوری نیست که از ۵ صبح سر کار باشی تا آخر شب. این باعث میشود بازیگر و همینطور بقیه گروه آرامش داشته باشند. این مسئله سر کارهای دیگر وجود ندارد. مقدار زمانی که در روز کار میکنند خیلی زیاد است و ساعتهای آفیشها هم بد است. ولی سر کار آقای مدیری همه چیز خیلی فکرشده است و جو آرام است. کسی سر کسی داد نمیزند و فضای بسیار آرامی وجود دارد. خودش هم انسان محترمی است و همه چیز سر کار خوب است. امیدوارم دوباره قسمت باشد با او کار کنم.
شما فیلم «تابستان همان سال» را هم در جشنواره سال گذشته داشتید که محمود کلاری کارگردانش بود.
به نظرم آقای کلاری یک فیلم ماندگار ساخته است. واقعا برای من تجربه درخشانی بود. در این قابها و تصاویر کیف کردم. هر لحظهاش برای من خوشایند بود که میتوانم با این قابها در تصویر بمانم. نمیتوانم بگویم چقدر برای من رویایی بود. تمام لحظهها انگار نقاشی میشد. فضای کار در دهههای سی و چهل میگذشت و من خیلی این زمان را دوست دارم. از گلدانهای حیاط گرفته تا دیوارها و غذایی که میخوردیم برای من جذاب بود. خوشحالم که توانستم این فضا را از طریق این فیلم تجربه کنم. اصلا علاقه من به سینما و بازیگری به همین دلیل است که میتوانم زندگیهایی را تجربه کنم که در واقعیت نمیشود.
از امکان تجربه زندگیهای مختلف در سینما گفتید. جایی هم گفته اید وقتی میخواهم نقشی را بازی کنم سعی میکنم با او زندگی کنم و او را وارد زندگی واقعی ام میکنم.
بله. تا جایی که میتوانم این کار را میکنم. مثلا در سه کام حبس که نقش یک پرستار را داشتم، واقعا ده روز در بیمارستان کنار پرستارها ایستادم و از آنها یک چیزهایی یاد گرفتم. سر فیلم تمشک هم سعی کردم زیست آن شخصیت را تجربه کنم. مثل او چادر سرم میکردم و بیرون میرفتم. وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و لب تاپ را کنار گذاشتم و خواستم تنهایی را تجربه کنم؛ و اینها باعث شد افسرده شوید.
بله. من قبل از فیلم تمشک اصلا نمیدانستم افسردگی چیست. آدم شاد و سرحالی بودم و بازی کردن در این نقش واقعا برایم سخت بود. الان برایم خیلی راحت شده، چون دنیای امروز به این سمت رفته است.
بازی در تمشک و افسردگی که سراغتان آمد باعث شد ۶ کیلو وزن کم کنید. درست است؟
بله. سر آن کار ۶ کیلو کم کردم، سر کار آقای کلاری هم ۱۳ کیلو کم کردم. چون آقای کلاری میگفت یک این شخصیت نحیفتر و لاغرتر از تو است. مسئله دیگری که وجود دارد این است که به جز این که زیست شخصیتی را که میخواهم بازی کنم، از نزدیک تجربه میکنم. اگر شخصیت هم مربوط به گذشته باشد، در باره آن زمان مطالعه میکنم. سر کار تابستان همان سال، من تعداد زیادی کتاب قجری خواندم. میخواستم از کنار هم قرار دادن آنها به این درک برسم که یک زن در آن زمان چطور زندگی میکند. چون معتقدم آن حس را باید درون خودم پیدا کنم.
از کار با همسرتان سامان سالور بگویید. این نسبت ناخودآگاه روی کارتان تأثیر دارد؟
من و سامان طرز تفکرمان خیلی به هم شبیه است. هر دو در کار به هم آزادی میدهیم. اگر من برای نقشی مناسب باشم، نقش را به من میدهد، اگر نه هیچ اصراری نیست و او هم این کار را نمیکند. من سر کارهای دیگر هستم و او هم میتواند بازیگران دیگری را دعوت کند. ولی اگر جایی بفهمد نقش به درد من میخورد و من میتوانم چیزی به آن نقش اضافه کنم، حتما از من استفاده میکند. خودش همیشه میگوید وقتی بازیگری در کنارم است که برای کار تلاش میکند و بازیگر خوبی هست چرا از او استفاده نکنم؟ این را دارم نقل به مضمون میگویم، نمیخواهم از خودم تعریف کنم. میگوید من از بازیگری که ایده دارد و با عشق و علاقه تلاش میکند تا به نقش برسد، چرا استفاده نکنم. سامان هم در بازیگری من بسیار موثر بود. اولین کار من در سینما با او بود؛ که برای آن جایزه هم گرفتید.
بله هم جایزه جهانی گرفتم و هم در فجر کاندید شدم. برای فیلم سه کام حبس هم جایزه گرفتم. سامان اصولا من را در کار فقط به عنوان بازیگر میبیند. اینطور نیست که حواسش به من بیشتر از بقیه باشد. یعنی ممکن است کاملا یک سکانس من را از فیلم بیرون بیاورد. در این موارد خیلی حرفهای کار میکند.
الان هم که سر سریال با او هستید.
بله. سریال گردن زنی که خیلی داستان عجیب و غریب و معمایی دارد با حرکتهای فروان. به نظرم کارگردانی این کار خیلی سخت است، ولی سامان از پس آن برآمده است. من که خیلی از بودن در این سریال خوشحالم. برای اولین باز نقشی دارم که کمیشبیه خودم است.
منبع: همشهری آنلاین